Pengikut blog saya :

Thursday 6 June 2013

Kisah daku : Calla Lily dihatiku..

Assalamualaikum..

ntah ape sengalnya lah daku sekarang ni..
gile kat bunga Calla Lily nihh..
sejak2 pandai pegi kedai bunga..
sebab belikan fresh flower untuk kawin cousin asben 26/05 aritu..
dia nak bunga calla lily ni sebagai hand bouquet masa acara nikah..
sejak2 tu saya jadi gile ngan bunga tu.,..
cantik.. meeemang cantik..secantik namanya jugak..
tapi hand bouquet yang saya buat tu tak secantik yang saya google..
sebabnya bunganya berwarna kehijauan dan tak berapa kembang..
nih gambarnya..perasan perantin.. sebab dulu masa kawin x dpt pgg fresh flower.

bunga yg cantiknye gini ropenya..
ihsan pakcik google..
gambar ihsan google jugak.. TQ pada empunya gambar..
cantik kan bunga nya..
yang ni plak hand bouquet calla lily yang org lain punya.. 
sepatutnya jadi gini la..


lps kenduri tu..

otak saya ni asyik la pikir bunga ni boleh hidup tak kat malaysia..
saya pun menggoogle.. rupanya boleh..
tapi tak boleh kena matahari yang direct dan lama..
maksudnya kena tempat redup.. tepi kolam paling baik.
redup means takde direct to sunlight..
kalo kena pun tak boleh sepenuh hari la..
camne ye nak explain..
yang pentingnya boleh la kalo nak tanam kat sini..
masalahnya nak carik benih tu le kat mana ye..
issskkk suka sangat2 la dengan bunga ni..
toloooonnnggggggg symptom apekah yang menyerang daku nih..

ok last.. ni contoh gambar pokok bunga ni..

gambar ni pun dari google ye.. 
pinjam gambar dari blog ini terima kasih pada empunya gambar ye.. 
best baca blog awak..

ok that's all tentang kegilaan saya pada bunga calla lily.
jumpe lagi..

No comments:

Post a Comment