Pengikut blog saya :

Thursday 7 February 2013

Kisah Breastfeeding : Susu merudum

Assalamualaikum..

lately ni saya notice that..
pengeluaran susu kurang memberangsangkan..
udah semakin kurang..
kurang 1-2oz gak setiap kali sesi pengepaman..
amni pulak dah semakin kuat menyusu..
semalam aje abis 7 botol x 3 oz dia minum..
selalunya 2 je stok frozen yg keluar..
semalam uwan dia siap turunkan yg frozen seketul..
selalunya memang saya standby kan 2 ketul susu frozen dlm fridge MIL..
in case 6 botol tu tak cukup..
kalau tak guna susu tu saya turunkan siap2 sebelum balik rumah petang tu..
so esoknya hanya bawak 4 botol fresh milk  plus 2 yg frozen ganti yg dh turun tu..
gitulah rutinnya setiap hari..

duhhh risauu.. risau..
nak kena amik supplement dah ke ni..?
malam tadi pulak saya dah start amik MAB - Maajun Anggun Bistari..
untuk kesihatan diri sendiri..
sebab rasa badan ni asik sakit2 je..
pastu kan pagi tadi susu macam lagi kurang dari biasa..
selalunya leh dapat 7-8 oz le standard tiap pagi..
pagi ni hanya dapat 5oz je..
before makan dah kaji2 dalam web..
memang tak effect susu..
sebab tu macam kuat kan diri gak amik MAB ni..
kalo susu makin merudum...
abis satu botol mungkin tak ambil dah kot..
harap2 ok lahh..

mm tu jekla untuk hari ini..
time to work..
bz lah sekarang ni...
takde masa sangat nak menghapdet blog..
sebelum tu nih gambar MAB tu..
gambar ihsan google ye..



1 comment:

  1. emm susu merundum ke? awk x leh stress tau , makan kne lebey phtu air mask kene minum xtra bnyk ..

    zr dh makan dh , alhamdulillah susu still ok .. cz ai mmg teguk air bergelen2..

    fazurybeuteq.blogspot.com

    ReplyDelete