Pengikut blog saya :

Friday 11 January 2013

Kisah Breastfeeding : Susu yang hilang episod 2

Assalamualaikum..

so sad harini.. patut bangun dengan ceria..
tapi sebaliknya jadikk..
sebabnya... sila lihat gambar di bawah..
apakah yang berada di benak fikiran anda yang membaca blog ni..? (ada ke pembacanya)


ok.. alkisahnya..bangun pagi tadii kul 5.15am..
dah masuk toilet..tetiba teringat..
kena keluarkan roti sosej dari dalam petiais untuk digoreng..
keluar balik toilet terus masuk bilik belakang yang terletaknya petisejuk tu..
sekalikkkkk...
berderau darah acik ni...
gitu lah ropenya pintu petiais tu masa masuk2 dalam bilik tu.. :(
(gambar kat atas adalah lakonan semula hehe..)
rasa nak menjerit..
tapi kang terjaga lak sume warga2 flat tu..
aduhaaiiii lemah tul rasa kaki..
tapi nak buat camne..
i know it's my fault..
sebab memang saya pun yang tak tutup pintu fridge tu..
malam tadi... 
apa..??? malam tadii...
uwaaaaaaa... memang confirm laa abisss susu2 ku terbuang..
ye sungguh memang cair abiss susu2 ni...
ini stok bulan 1.. start 01/01/2013 sampai lah 07/01/2013
kat bawah ni stok2 yang terbuang..
14 ketul.. 2 ketul saya ambil untuk buat stok Amni minum hari ini..
sebab rasa susu2 ni masih sejuk.. 


ingat2 balik.. pintu fridge tu ternganga dari pukul 9++ malam tadi..
malam tadi kelam kabut masukkan balik sosej dalam fridge..
lepas prepare gulung sosej tu dengan roti..
untuk buat bekal Aisy ke sekolah..
kelam kabut sebab.. abahnye dah panggil2 mamanya ni..
sebabnya dak tecik dah meragam..
so i ni kan tak boleh digesa2.. mulala jadik kalut..
dengan kekalutan itu maka jadiklah perkara ni..
saya masukkan sosej pehtu LUPA tutup balik pintu fridge tu..
so it's my fault.. it's my fault..

yang ada dalam fridge tu stok susu yang baru masukkan malam tadi..
tak sempat beku lagi..
susu bertarikh 08/01 hingga 10/01..
so saya tak buang.. sebab dia tak sempat beku kan..
dan masih sejuk.. saya rasa masih selamat untuk dibekukan..
tapi nak kena tanya pakar jap..

tajuk Susu yang hilang episod 2 sebab..
ini kali kedua terjadi rezeki Amni terbuang begitu saja..
(dan harap2 ini episod terakhir..aminnn)
yang 1st nanti saya ceritakan kemudian..
tapi yg 1st lagi la..70 botol terbuang..
susu awal2 lak tu... sedih2..


"Ya Allah andai ini dugaan darimu.. aku redha.. sesungguhnya aku adalah hambamu yang lemah.."

No comments:

Post a Comment